Pigg Pålle!

Var ute och red på P imorse, tänkte att vi skulle skritta ut och klättra lite, det går liksom inte att göra så mkt annat nu än att gå lite i skogen, det är blankis överallt annars....
Så vi kanade iväg upp till skogen och backen, och P var vrålpigg! Hoppade, till min förskräckelse, till hela tiden trots halkan - fick tokrygg när en bil körde bakom honom när vi kommit i på stigen och det knastrade i isen ;) hehe, han höll på att hoppar ur skinnet!
Sedan, när vi väl kom fram till backarna så föll det ner snö från träden. Behöver jag poängtera hur läskigt han tyckte det var?
Vi har en backe som är relativt rak med hyfsat underlag, så jag lät honom galoppera upp där i hopp om att han skulle göra av med lite energi. Men ack så fel jag hade;) det blev snarar tvärtom, han taggade som tusen varje gång vi kom fram till den, men efter 4 medvetna galopper uppför backen, 1 ofrivillig då P tog tag i bettet och sa"håll i dej matte, för nu sticker jag", samt en där jag fick gå i serpentinder runt träden upp i backen för att få honom att skritta upp en gång, så gick/taktade vi hemmåt. Så han fick nog jobba idag, men inte märktes det på energin! Imorgon måste jag nog ta mig till ett ridhus innan han löper amok den lille skiten;) lägger detta under kategorin "träning Åsa" eftersom jag fick träna på att hålla mig kvar på hästen ;)

Missade spinningen idag, men kompenserade med att lufta löparskorna ute för första gången i år! 4 km i vårsolen blidde det, 25 minuter sisådär.

Ska iväg och hoppa Trulle och Pondus ikväll, hoppas ryggen inte säger ifrån, eller knäet med för den delen.. anar en liten smärta i vä knä tyvärr... Men men, det finns de som har det värre!

Nu - återgå till en underbar artikel om gotlands grundvattensituation från 1965! Yey. Det är kul att exjobba när solen skiner. Inte. Varför gör jag inte detta på hösten när vädret suger?!

Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Läs min blogg: http://kristinawarg.blogg.se :D Hästblogg av ponny-EM ryttare!

2010-03-20 @ 21:20:32
URL: http://kristinawarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0