Onsdagsträning

här kommer då onsdagens övning, det var lite bana på +höjd,men eftersom pondus kändes sådär så red vi inte högre än 80 kanske.  Han är redan ganska framtung den hästen, så ibland får man "lyfta" upp honom, men han brukar komma upp ju mer man hoppar och han kommer igång. I onsdags blev det aldrig så. Visst var han framåt, men jag fick lyfta upp honom hela tiden och det kändes som om jag fick köra in sporrarna i magen rejält för att han skulle hoppa upp och inte framåt genom hindret. Dessutom trampade han om hela tiden, det brukar han aldrig göra med mig - då vet han att han kan kliva av lite större. Men vi ska pröva att byta bett, och funkar inte det är det hans bakkärra som spökar. Han har tunnat ut väldigt vid ljumskarna över vintern så vi får se...

Här kommer iaf skissen!


Började att hoppa fram på en volt över 5 och 3 i båda varven, sen lite längre anridningar på 3,4,5 och sedan red vi banan i princip. Vi började på en lägre höjd och sedan höjdes det mellan varven.

När vi red fram så red vi på ett litet fyrkantsspår av en volt där hästarna skulle flytta runt innerskänkel i varje hörn utan att tappa linjen på nästa raksträcka, sedan kopplade vi på trav på raksträckorna och tillsist även ilte trav i flyttnignarna. I galoppen så tränade vi på att samla på rakt spår, mitt på varje kort/långsida skulle vi samla galoppen 3,4 steg för att sedan rida på igen. Det här gjrode Pondus hyffsat faktiskt :)


Hade tänkt spinna idag på lunchen, men börjar känna mig lite förkyld (Stel i skulderblad, nacke och lite härlig konstig huvudvärk på det) så vi skippar det idag. Kan ta en promenad på lunchen istället :) P får vila idag.
Har tagit en mobilbild på hur hans veredus-boots sitter, ska se om jag kan skicka in den så ni får se hur det ser ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0