Onsdagens ridning

Började med P i brantshammars ridhus. Han kändes lite "tung", så ajg fokuserade mkt på att vara lätt i handen, och få honom att ta stödet längre fram. travade lite travbommar som far lagt ut, varierade med galopp längs den andra långsidan. Sedan red ajg lite förvänd galopp och tänkte slutatanke (åt galoppsidan) för att få honom mer bogfri, och det gick väl ganska så bra måste jag säga. Efter en pust paus började jag rikda skänkelvikningar med varierad fel och rätt ställd mellan kvartslinjerna, ganska så lång linje. Sedan fattade jag galopp på "kortsidorna", travavbrott och skänkelvikning igen. Efter ett tag så hade jag galopp även under skänkelvikningen, så han verkligen fick tvära med bogar och bakben, byte, och sedan samma sak i andra galoppen. Detta tog nog mkt på honom, kändes lite mör sen men han blev mkt friare från handen, inte lika "tung" som  i början, samt mer uppåt framåt i galoppen.
Avslutade med lite låg travhoppning samt ngra svängar över ett litet räcke bara :)

Hoppningen med Triumf gick bra, han (liksom Pondus där jag avslutade efter lite framridning, han kändes inte bra. inte oren, men inte glad och frammåt) hade nog träningsvärk. Men de lossade eftersom. red inte hela passet iom sten lindgren träning i helgen, men när vi gjorde klockan och serierna lite kändes det som gamla vanliga trulle igen :) skriver mer om de två imorgon, nu är det läggdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0