Onsdagens ridning del 2 - Pondus

Det var tidshoppning på schemat, så framridningen blev lite självständig i början.

Vid hinder 9 och 6 låg det travbommar, och det vid nr 9 var mkt korta, de vid nr 6 mkt lång, för att vi skulle öva att rida i olika tempon. Samma sak gjordes med galoppbommar sen.
När vi hoppade fram red vi första i vä var och nr 9 - nr 1 (den baklänges då) där vi rullade på på först 9 sen 8 och sist 7 galoppsprång, oxå för att träna tempon. Det var 28 m mellan 1 och 9. Sedan red vi an i hö varv, även dar rullade vi på på först 9,8,7 och sist 6 galoppsprång - där var det fullt ös medvetslös för mig och Pondus eftersom han är lite kortgalopperad ;) Sedan red vi lite svängar, 1-2-3 och ngn mer som jag inte kommer på just nu. Efter det red vi banan, jag hoppade väl kanske 90 cm tror jag, och hamnade på en 2a plats (Annica hade tagit fram klockan), slagen med 2 sekunder av Linnea i gruppen innan. Skit, jag brukar vinna de där på Pondus ;) Men jag hade lite problem på linjen 3-4 (där jag kom in kort på 3 och red på 6 istället) samt 7-8 där det blev 5½, men inga stora problem i övrigt. Han svänger på en 5öring Pondus så det är bara att hålla galoppen och hänga med :) Och han gjorde bra språng hela banan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0