Onsdagens ridning del 1

Ja, ursäkta uppehållet, har haft sjukt mkt att göra, både på häst och skolfront.
Men i onsdags fick P en skrittdag, testade ett nova-bett som jag fått låna. ska rida lite mer "ordentligt" på det ngn gång innan jag ger det ngt riktigt svar, men lite skritt jobb och det kändes bra. EFtersom P skulle hoppa på torsdagen (idag) så tog vi - tatadaaaaa - EMIL till brantshammer och hoppade lite där! Han var riktigt duktigt!!!!!
För det första är han itne världens mest lättlastade, men med rediga öronproppar (från Globus) och luva på huvudet gick det bra! Både dit och hem ;) Tänkte inte lägga upp ngn skiss på vad vi gjorde med Emil, men vi travade lite bommar, och hoppade lite räcken samt oxrar och några linjer på lite olika avstånd, både raka och böjda. Hoppade kanske 70-80 cm, och första gången vi styrde på verkade som om han inte sett ett hinder förrut och gjorden världens luftlyror över de första sprången så han höll på att skjuta mig ur sadeln - jedrans vad hantog i med ryggen! Vi hoppade lite titt-hinder med, med lite skärmar under, och det var inga problem :)

Men han var lite trött efteråt, stackarn, så där har han inte hoppat på evigheter så idag fick han vila, pysslade lite med honom bara :)

Återkommer efter middagen med inlägg om vad vi gjorde på Annicaträningen igår med Pondus (tidshoppning!) samt idag när jag hoppade P för Annica. Plus att jag ska skriva in mitt styrkepass oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0