Morgonträning

åkte till gymmet på morgonen. Började värma upp med 10 min på crosstrainer (dryga 2 km)

knäböj utan balansplatta (dvs ner och skjuta tillbaka) - 3x10 på varje ben med 17,5 kg
stående rodd - 3x12 med 17,5 kg
bröstmuskler i maskin (press) - 3x12 21,5 kg
bröstmusklar liggandes med ryggen på en pilatesboll - 3x12 med 5 kg hantlar
triceps liggandes med ryggen på en pilatesboll - 3x12 med 5 kg hantel
150 situps på pilatesboll
framsida lår i maskin med båda benen samtidigt - 3x12 med 38 kg
axlar (lateral rise) - 3x12 med 7,5kg

gjorde en ny övning på pilatesbollen oxå. I princip ligger jag med svank/rygg på bollen och har benen - knä i 90 graders vinkel. lyfter ena benet och håller det rakt ut och böjser sedan ner det andra benet så att min rumpa är nästan i golvet, skjuter sedan ifrån med det andra benet tills det är i 90 graders vinkel igen. Blev lite benböj men med mer balanskänsla iom pilatesbollen (ffa för högerbenet, är svagare där så det var mer instabillt än nar jag böjad vä ben). Men nyttigt! Ska göra den mer! Säg till om ni tycker att en skiss behövs, lite svårt att förklara i skrift!

P tömkördes på volten ca 15 min idag. Imorgon blir det ridhus och på ons hoppträning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0