Massage!

Igår kom Mona ut och skulle massera P. Hon har inte sett honom sen innan han blev skadad, och då hade han en del spänningar i bakdelen, bakknä, samt i fram pga detta, runt bogbladen och uppe i nacken (mest på vä sida eftersom det är den tygeln jag tyckte han "hängde" i och därför då dumt nog höll i och stöttade upp när jag egentligen skulle ha släppt, vilket jag gör nu). Men där hittade hon ingenting igår!! :D Hon tyckte han kändes superfin där han haft gamla spänningar, vilket förmodligen har lossnat dels för att jag inte stöttar upp honom i handen längre och att han har blivit rakare i kroppen! Det enda hon hittade var spänningar i ländryggen, men det var lika på båda sidor vilket iofs var "bra". Men han var ganska så spänd där, men det lossnade fort när hon tog fram "dosan" som ger impulser till musklerna eller vad man ska säga. Den är iaf suverän! Så hon körde lite på den, sen lossnade det och P blev vrålnöjd, stod och tuggade så fint så :)
Man kände kanska tydligt att han var spänd, för när innan när man tog fingrarna längs kotorna så "gick det ner en grop" i ländryggen eftersom musklerna på sidan var så spända. Sedna kändes musklerna som en fiolsträng nästan där oxå. Men efteråt var den här "gropen" helt borta och musklerna mjuka och fina! Mona är bäst! Hon leder ligan tillsammans med Anna och Jörgen (bästa tränare och hovslagare, hehe) :)

Idag ska jag skritta ut på honom hade jag tänkte. Men det var kul att det var så stor skillnad på honom igår, jämfört med sist hon masserade honom, Mona var mkt positivt överraskad! Kul att ens jobb verkar ge resultat oxå, men han har ju känts super hela våren nu!

Nu ska jag iväg och jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0