Gårdagens ridning

Kom hem lite sent efter ridningen med P så jag han inte blogga eftersom jag började jobba kl 15-24. Iaf vi åkte till ridhuset med p eftersom vi skulle hoppa dagen efter (idag) och få honom lite genomarbeted. Det kändes att han inte hade gått på ordentligt underlag på ett tag, men kändes helt okej i sluet. Jobbade mkt sidvärts och flyttade loss och upp honom från bogarna- skänkelvikning rätt och fel ställd (varierade ställning i skänkelvikningen), skänkelvikning upp till medellinjen och sen rakt fram på medellinjen i en öppna (lätta bara på skänkelvikningens innnerhand så kommer hästen rätt ställd till öppnan, fotförflyttningen är redan rätt - Anna övning!), varierar rätt och motställt öppna ngt innanför spåret, en öppna längs långsidan, in i sluta på diagonalen, rakt fram i öppna, sluta på diagonal igen (variera och rid korta sträckor av varje).
Gjorde lite förvänd galopp och sluta tanke där, flyttade honom i skänkelvikning i galoppen där han fick gå lite överböjd nästan så att frambenen fick ta stora kliv (red på en 8a, så böt galopp oxå).
Han var lite i början så att han slängde in rumpan fruktansvärt i byte till vä, men fick igång honom sen så att han böt rakt - måste tänka på att flytta honom mkt till höger innan bytet och lätta i vä handen!
Gjorde även lite fattningar i galopp från bakdelsvändning och sedan sakta av till skritt i bakdelsvändning igen.
körde två diagonaler i ökad trav oxå på slutet och jädrar vad häftigt det blev! Har inte känt honom så pass "lätt" i frambenen på länge, och man kände hur de kom uppåt verkligen! Coolt!
Sedan travade vi ner, där han fick gå lååååångsamt och lååååg :)

Jo, vann ytterliggare en auktion på Tradera häromdagen! Vann ett bett från Pessoa Magic system som liknar de hoppbett P har men det går bara att böja till en viss gräns, sedan blir det "rakt". Det P har nu kommer från Globus
, men han jag rider honom på raka bett till vardags (3-delat när jag tömkör), men han blir lite för "lydig" på det i hoppningen när jag bara har rakt bett, så det ska bli spännande att prova det här! 300:- fick jag betala för det :) Är redigt spänd på Veredus Carbon-gel bootsen oxå!


Idag är det som sagt hoppning mitt på dagen för Annette, sedan ska jag försöka hinna med en löptur, ha lektion kl 1715 och sedan hoppa Pondus kl 20! Busy day oh yes! Imorgon jobbar jag igen (15-23) men ska försöka hinna upp till skolan lite på morgonen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0