Dagens shopping ;)

Målet var att hitta en ny vardagshjälm. Det målet lyckades och uppfylldes lite till, hehe

Har två Eurolite hjälmar hemma, en grå och en svart varav den grå jag har haft lääääääänge (typ 10 år) och ramlat av x antal gånger i den så kände att det var dags att byta ut den som vardagshjälm mot en annan. Dessutom har den töjt sig otroligt mkt så antigen en rejäl hårknut eller pannband måste var under för att den inte ska glida ner. Den svarta är fortfarande OK, men börjar bli lite den med. Inte lika använd heller, så den har inte töjt sig mer. Ska ha den till träningar hade jag tänkt, och den andra när jag rider ut mkt.

Den hjälm jag köpte var en Lamicell Transformer i färgen Svart - svart (vill inte ha massa konstiga färger och spaceade saker på hjälmen), med tanken på att man kan rida i regn (ingen sammet som torkar långsamt) och lätt på sommaren (eftersom jag svettas mkt i huvudet).

Dessutom är den faktiskt skön;) Är inte van vid "cykelhjälmsmodet" men föll för trycket. 998:- gick den på, så det var inte så farligt för en hjälm ändå...

Sedan inhandlades även en fleecetröja från Eurostar samt en technichal-tröja med luva från Anky, tanken att de ska användas lite i Frankrike senare i vår.

Från Eurostar, 698:-, 20%rabatt. Från Anky, 898:-, 40% rabatt.

Prövade även Veredues-bootsen idag på P och de satt mkt bra! Äver fast remen under kronranden gled upp på ena frambenet, så satt skydden kvar runt ballarna - tummen upp! Och det är inget fladdrigt som sker runt hovarna, I like! Ska hoppa med dom på ons, så fortsättning följer där :)

BTW - allt från Sthlm Ridsport!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0