Tävlingshelg 12-13/6

Tävlade P  och T i Märsta i helgen, P gick 110 lö+sön och T gick 110 och 120 sön. Resultat? 4(!!!!) felfria rundor av 4a starter, inkluderat 120 debuten på Trulle, samt 2 placeringer!! P kom 5a i lördags, och 13 i söndags i 110. Trulle kom precis första utanför placering i 110 idag (söndag) och 4 utanför i 120 - men vi var 0a och det var det viktigaste!!! Fasen vilka toppenhästar jag rider!! P var mycket fin, lite trött idag, men verkligen smiter över hindrena och vill!! T var riktigt fin han med, hade lite krångel med sista svängen i omhoppnninge i 110 med P ( och galoppmed T) men annars var det superfina!! Och T hoppade faktiskt nästan bättre i 120 (trots att han tappet vä bak sko under framhoppningen!), och jag red säkert mer oxå, men han hoppade skitbra!! Men ha - tänkte när jag hade 2 hinde kvar "shit, jag är ju felfri! Nej faan, så får jag inte tänka!" HAHA!!! Sen var han i de två sista, men det var mitt fel, lite ur fokus och galoppen blev lite lite lång - men superbra annars! Han hoppade skitfint! Träffade Erik Berggren oxå och nämnde att jag red en Passpartout avkomma, och han blev mkt intresserad, hehe ;) Hoppas jag hittar ngn tränartid för honom, vore superkul!

Och är jag nöjd eller nöjd med 120 debuten på T?!?!? Har inte ridit 120 på vöer 1½år, och han är ju världens bästa häst att debutera på! Lotta - Jag TACKAR dig oftanligt mkt för att jag får rida och tävla din häst!! Red inte fort, ville ha en säker och bra runda, vilket vi fick! Så jäkla nöjd! Är faktiskt nästan mest nöjr med 4a av 4a felfria rundor, samtidigt som Ps placeringar ger lite feedback på de jobb och tid han har fått! Nu ska jag bara rida fortare på T! Och P ska få tid, inget stress - tid är det han behöver. Nästa kanske blir en 115, får se :)

Slänger upp filmer imorgon - nu är jag alldelels för trött! ;)

Kommentarer
Postat av: Kristine

Va roligt att det går bra. Stort Grattis!!

2010-06-13 @ 21:16:54
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0