Tävlingseftertanke!

Kom på att jag glömde göra en Dagens bra /mindre bra och tänka på, efter tävlingarna! Så jag gör det nu!

Dagarnas bra:
Resultaten! Och att jag "red" båda hästarna, och inte stressade igenom ngn ritt som sist, trots oväntade händelser (Ts tappsko). Jag höll min ridplan till 98% (fegade två gånger på vägarna och gick runt, fast jag lika gärna kunde ha svängt...). Och två fint hoppande hästar, kan man klaga! Och P som visar en bra form!

Dagarnas mindre bra:
Att jag slappnade av lite de sista 2-3 srpången i 120 på T. Började tänkte i "jag är nästan felfri" banorna, vilket gjorde att han direkt blev lite lång. Han var i och touchade de två sista hindrena, förmodligen pga det. Sen att jag "fegade" lite på vägarna - måste våga, annars vinner man inte!

Dagarnas att tänka på:
Fortsätt rida båda hästarna! Hålla planen, inte slappna av innan du kommit i mål!


Något jag gjorde innan tävlingen här, var nervös som satan inför 120 på T, var att jag kollade på den senaste rundan på honom, och P, där jag kände "wow, den här känslan vill jag ha igen" och försökte återskapa den i mitt huvud! På T var det filmen på Huvudstad, och på P senaste i Märsta - och jag tror faktiskt det funkade!!
Inför nästa tävling ska jag ta med mig första 110 (lördagen) på P samt 120 rundan på T och försöka återskapa den känslan, ridningen och hela altet till nästa tävling!

Idag fick P vila förövrigt, och de fick gå ut på stora gräsbetet!! Pojkarna var glada, men de hade ju redan gått på mer gräs ett tag så de sprang runt och kollade läget bara sen nöjde sig gräset. Tjejerna däremot! De var helt galna, racade om kring och G bockade och for som aldrig förr!! Kalvar på grönbete, släng er i väggen! Gamla ston på grönbete är inte att leka med, hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0