Midsommardagen

premiärturen på R gick prima! Han var mkt cool och gick längst fram hela tiden, fruktansvärt nyfiken! :) Idag har G blivit longerad med pessoalonge, och jag tömkörde P och R. R måste jag fortfarande hitta lite knappar på, men vi gjorde lite öppnor med varierande tvärning, skänkelvikningar, övergångar, samt att vi gjorde en volt i varje hörn där han fick trava på ordentligt framåt, sen samla på raksträckan på långsida, lite öppna gärna, och sen in i en volt i hörnet och trava på igen, och i slutet fick vi in en bra rytm :)

P gjorde jag samma travövning på, och sen travade vi travbommar, upphöjda, på voltspåret vilket han gjorde riktigt bra! När jag inte är där uppe på ryggen och "måttar in honom" och får honom perfekt så märker man att han har lite svårt i början, men när han fattat att han måste tänke själv så gick det bra. fick sen för mig att travhoppa (hade ett räcke ca 60 cm på två block), vilket faktiskt gick strålande! Så han har blivit tömkörd och travhoppat på volt, haha! I början tänkta han nog "va?", men sen kom han in i det och hoppade riktigt bra :)

R hade även invigt rullningsplätten idag efter regnet imorse, så han var redigt lerig. Vilkte torde tyda på att hagen fått godkänt ;)


Nu ska jag iväg och jobba ett par timmar - woho för röd lördag = OBtillägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0