Gårdagens P

Igår åkte vi iväg till brantshammar med P och red lite markarbete! Hade lagt ut 3 bommar på en långsida, vid V, E och S (stegade aldrig utan la bara ut dom) där jag i trav red små volter runt dom för att få honom med mig i svängarna. I galopp varierade jag mellan 3,4,5 språng mellan - vilket gick jättebra! Höjde sedan upp mittenbommen och försökte rida på 4 innan och efter, vilket var lite svårare eftersom han taggade till lite, men det gick okej i slutet :)
Hoppade sedan den upphöjda bommen som på en stora mittvolt, och var nog med samma takt och tempo innan och efter. Han blev lite studsig i slutet in mot bommen i vänstervarv, men tror jag hade honom lite för rak in och aldrig blev klar då, för när jag böjde honom lite mer runt innerskänkeln blev det bättre så han kom in mot hindret så mkt på innerframben. Så idag behöver han nog en skrittur ;) Fortsätter det underbara vädret så blir det galopp i parken för hans del imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0