Galopp och kondition

Det är vad som stod på schemat idag, red P innan han gick ut ihagen (jobbar ikväll igen). Så vi red ner till parken, värmde upp lite lugnt, han skulle gå i mitt tempo (lite lätt i traven som sagt att han rinner på), sen blev det lite kondtion. Körde 2 varv galopp (ca 3 min) och 2 min vila), så att det sammanlagt blev jämt i varven, dvs 3 varv vänster och 3 varv högergalopp. Faktiskt så tycker jag att jag märkte skillnad!! Det kändes som om han orkade mer, och bara sista biten i sista omgången i varjve varv så kändes det som om man fick driva på lite extra för att han inte skulle dyka ner på bogarna eller krulla ihop nacken i upptagningarna inför kurverna - annars var huvudet uppe och framme :)

Imorgon får P en tur i skogen, ska även ut och rida Rozz på fm (jobbar tors kväll oxå), sen på fre väntar Rozz, Trulle, P ska få massage, ponnyungarna ska hoppa och Erik landar strax efter 8 på Arlanda på kvällen - fullt ös med andra ord!!

Nu, in mot duschen, sen ska jag ut en kortis till LL och lämna lite presenter, min ordinarie flaska vin till Maggan för Pondushoppningarna - samt en present till Matilda som fyller 18 år idag!!! GRATTIS!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0