Dagens hästar

Idag åkte jag med P till Brantshammar, mor hängde på med och tittade. Ridhuset var ledigt, så vi smet in där - mkt skönare än utomhus i o m att det är isolerat, så det är svalt och härligt på vintern samt varmt och skönt på sommaren :)  P kändes superfin, framåt och så :) Tränade på det Mona sa, att han ska runda sig ordentligt runt skänklarna, ffa runt högerskänkel så vänsterbogen får gå fram och arbeta ordentligt, även mkt skänkelvikningar där han nästan fick gå överböjd och återigen ta i och fram med vä bogen, samt red honom högerställd när jag gjorde för vänsterskänkel. Red som en "rulltårta" in och ut på större/mindre volter med öppna tanke in på en mindre volt, samt skänkelvikning ut på större, då varje varv ska ta tid, så att han inte bara rusar ut.
I galoppen red jag lite förvänd, arbetade faktiskt mest i trav :) Det stod ett lite räcke på 80 cm framme, så vi tog det ngt skutt oxå vilket även det kändes bra :)

Red även Trulle för Anna idag, han kändes oxå fin - måste ha samma ridning i helgen på honom! Vi gjorde mkt tempoväxlingar där han fick korta upp sig genom att tänka ytterben par(frambenet) förbi och framför det inre fast med rak häst. Sedan gjorde vi även där lite rundningar runt skänklarla, och flytta för inneskänkel - vilket gick bra! Det är ffa til höger som han lägger sig lite, så han måste runt högerskänkel utan att vika sig i nacken vilket han lätt gör, så det gjorde vi några gånger oxå. När jag flyttade honom för högerskänkel så fick jag vara mkt noga med att inte ta i högertygln - att det ska vara så jäkla svårt!! Så jag släppte den helt och höll tyglaran i vänsterhanden, haha! Då gick det prima, så fick jag vara mkt noga med axlarna och kroppspråket oxå - vilja till höger!!

Imorgon ska jag till Anna med P, sen iväg och rida Trulle igen och efterdet iväg och jobba. Apropå det så förvånas man aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0