Dagens hästar

Idag har jag ridit P och T, P åkte vi med hem till Anna med, där det blev lite dressyrjobb i början, och sen hoppade vi lite i slutet.
Började i skritt på volt, men att rida förvänd öppne/tanke skänkelvikning. Därefter rätade vi upp hästarna raka, och red sen en rätställt öppna på volten. Mycket bra övning!! P lossnade superfint och frustade! Faktiskt samma sak som vi gjorde igår på T. Sen hoppade vi lite, började med lite bommar, och räcke med snäv anridning där vi tärnade på att flytta ut dem för innerskänkel i början av svängen samt räta upp dom för ytter i slutet så att vi blev klara till hindret - funkade bra efter ett tag! Lättare i högervarv, men där fick jag ha honom rakare efter hindret. Sen hoppade vi lite studs oxå, kändes bra! Man kan aldrig hoppa för lite studs!

Vi började på "serien" i vänstervarv, sen in på räcket, en lite kort högersväng på räcket igen, in i serien, och avsluta med en lite "bakdelsvändning" i galopp och på oxern! Andra rundan kändes mkt bättre, då var jag mer klar inför varje hinder! summa summarum - P kändes fin!

T red jag först ut mellan åkrarna, lite trav och galopp med tempoväxlingar, sen en kortis på banan där det stod en serie med block - oxer - block som jag red över, hade 5 språng mellan block/oxer åt båda håll. Blev fem lite fram innan, och 5 normala efter. Valde att rida på 5 hela tiden för att träna det lite större men bra galoppen - utan att han blir lång. Gjorde den ett par ggr i varje varv (oxerna ca 80 cm) och det kändes bra :)

Imorgon ska jag ut och rida R på morgonen innan det blir av mot Strömsholm och studentfirande!!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Bra övning! Tack för tipset! :-)

2010-06-12 @ 11:21:40
URL: http://saraconnemara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0