AA-Kurs

denna vecka har Anna och Annica kurs på LL. jag är med och delar på R tillsammans med hans ägare, så idag red jag dressyrpasset, och imorgon ska jag hoppa (hon hoppade idag och rider dressyr imorgon). Det gick riktigt bra idag! Började med sedvanliga 15 min promenix sen longering i trav och galopp. Sen red vi en övning som jag fakitskt måste göra en skiss på - går inte att förklara men den är jäkligt bra! En super "dressyrhoppövning" där man istället för hinder har punkter att hålla med övningar som stärker hopphästen, t e x små volter och öka snabbt ur, svänga "180" i galopp (bakdelsvändningstanke) = omhoppning. Gjorde samma övningar när jag red T oxå, fast han har lite speciallanpassade skolor. Honom rider man mkt rakare i kroppen i skolorna än tex R som man kan rida "normalt" på.




P fick vila idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0