VRK helg - lördag

Hade en så jädrans bra tävlingshelg i helgen som sagt!! Här kommer rapporten!
Lördag
Red som sagt 115 på P och T, båda var felfria, P 6a och T 3a!!! P kändes jäkligt matt utav värmen, hoppade bra språng, men kanske inte de bästa. Men han var med mig fint i svängarna (det var en A0a), dock så hamnade jag lite för ofta i "ta tillbaka" läge inför hindret, men när jag var mer aktiv i svängarna och galopperade med höfterna där så fick jag alltid bra lägen. Ser på filmen att det inte ser lika mkt ut som de "tillbaka"lägena, men de känns.



Dagens bra: Att P ändå känns som om han är på gång! Han taggar ju till lite på banan, men var ändå lite påverkad av värmen! Men skönt med bra resultat men ffa - han har gjort 4a felfria ritter på 4a starter!

Dagens mindre bra: värmen.

Dagens att tänka på: Att bli mer aktiv i svängarna på honom och galopperade med höfterna där. Sen att inte få en stor aktiv galopp utan att han blir lång. Hände en gång på framhoppningen att den bara blev lång, och då stannade han. Mer galopp, ffa i svängarna!


Med T då, så blev vi 3a, ngn sekund snabbare än P (tyvärr hade far åkt hem med P då så ingen filmade). Men den ritten kändes oxå bra! Hade lite mer galopp i svängarna där så jag fick bättre flyt fram till hindren även om jag tyckte svängarna var bättre på P. Sen red jag en linje på 6 språng på P, och 5 på T så där tjänade jag tid (vilket jag lärde mig efter P-rundan att det gick att rida på 5).

Dagens bra: Flytet i ritten. T verkade inte påverkad av värmen på lördagen.

Dagens mindre bra: Att träna mer svängar, våga utmana mer (gäller även på P!)

Dagens att tänka på: mer aktiv i svängarna även här och få med honom i svängarna (blev mkt bättre på lördagen).

Kommentarer
Postat av: Kristine

Fan va roligt att det går så bra för dig och hästarna. Jag vill också tävla ju! Är så himla tävlingssugen, kan nog bli nåt med Z i höst kanske. Nackdelen med att ha massa unghästar.

2010-07-07 @ 10:01:19
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0