uppdatering!

Sen senast då:
I fredags så åkte jag till ridhuset (släpade med mig pojkvännen som hjälp) med både R och P! Började med P, som kändes fin i det svala ridhuset (han är ju inget fan av värme direkt). Red lite sidvärts och lade ut 5 galoppbomar på en volt, så ett steg över varje bom. Ofta lägger man kanske bara ut 3, men med 5 bommar blir det svårare att fuska! Har ca 3m mellan på mitten, och 2,5 längst in, då får man en bra volt! Travade först över dom, vilket gick super. När man travar de galoppbommarna så blir det vartannan steg över bommen, vilket är en bra rytmövning för häst och ryttare, eftersom man annars har steg över varje bom. Bra med variation! I galoppen kändes han superfin! Fick bra flyt över bommarna, bra spår på dom i båda varven!

På R så var det premiärturen på Brantshammar. Han var mkt piggare att longera där än på hoppträningen sist kan jag tala om... I ridningen var han lite spänd  början, men slappnade av när han insåg att solkatterna inte skulle äte upp honom. Lade ut 3 bommar på långsidan vid V, E och S och varierade mellan 3 normala och 4 lite kortare steg mellan! Gick superbra när jag fick in snittsen, han är riktigt duktig på det där!

Igår så red jag ut på R med mor och G, en klättertur i skogen samt skritt hem, ca 1h. P fick en skritttur med mor ca 1h medans jag promenerade efter med T (eller, egentligen gick T före som draghjälp, eftersom P går äckligt långsamt i värmen). Idag ska P få klättre, T en promenad och R får vila :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0