Storm!

Det blåste som fasen igår ju! Vilket märktes, P var lite vild och galen ;) Red på grusvägen fram och tillbaka, lite övergångar och tempoväxlingar, samt byten en gång (dock inte på hemvägen, för då brallade han till konstant för minsta rörelse i gräset). Gick väl sådär ska jag nog säga, men hyffsat. Han hade vilat dagen innan oxå, men jag ka inte klaga :) Med R red jag ut med mor, vi gick ut i skogen ca 45 min, lite klättring blev det oxå, sen red jag väl 15 min på banan oxå, han kändes fin R! Ffa när han insåg att hörnen på ridbanan inte skulle hoppa upp och anfalla honom ;)

Idag verkar vinden ha mojnat, men utbytts mot lite regn, men det gör inget, då blir grusvägarna ännu bättre!! Dock kommer väl R se ut som en vandrande lerpöl igen :/ Men de säger väl att en skitig häst är en lycklig häst (samma med barn), och då borde R vara konstant överlycklig! ;)

Kommentarer
Postat av: Kristine

Japp, lille Mercuius var min i 8 år:) HAde honom och Pommac samtidigt och då va de riktiga busar och rymde från hagarna..Tror din mamma tyckte han var så fin när ni var och provred Pommac då. Jag red honom samtidigt. Köpte hon nån häst från honom sen? Kram

2010-07-31 @ 21:49:05
URL: http://ryttarmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0