Skönt med lite svalka!

Det var riktigt skönt att vara ute och rida igår morse, utan stekande sol! Det märktes på hästarna oxå, P var mkt piggare han är inget stort fan utan värme... G däremot steker järnet nedanför ridbanan - hon älskar sol!!

R's ägare och jag var ute i parken och galopperade igår morse som sagt, visade henne parken, så vi travade runt lite där sen körde vi ca 2 min galopp x3, sen tog vi skogen hem. Det gick riktigt bra, och jag tror att P uppskattade lite sällis, för han kändes super glad (tom drog på en brall en gång!). Sen var meningen att jag bara skulle putsa lite saker efteråt, men det slutade med att vi drog ner Karins alla gamla lädergrejer och storrensade i sadelkammaren! Efter det tog vi alla grejer som ingen använder/kommer att använda inom en snar framtid och åkte iväg till en häst-second hand butik i jakobsberg/Järfälla där vi lämnade in alla 41 (!!!!) saker! Tror jag satte ihop 6 olika träns inkl ett kandar av hennes saker ;) Gjorde även ett litet fynd där - 2 par grå Equiline kombilindor för 300:-, de kostar ju runt 350:-/paret annars!

Sen åkte jag ut och red T på banan på LL, skrittade ut innan och efter, och checkade lite de vi tränade på i tisdags, fast lite lugnare. Men han kändes fin! Hoppade lite småblock ur olika vinklar, travade lite travbommar och tänkte på halvhalten innan (vilket görs genom att lyfta blickan 5 cm typ) och sen gjorde jag lite tempoväxlingar utan att han får länga halsen.

Idag ska jag skritta ut på P, kanske ta lite trav/galopp, och sen tänkte jag ut och klättra med R/alt tömköra får se hur banan ser ut - den blir lätt stenhård nu när det inte regnar så då vill jag inte slita där mer än nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0