Roslagen 110

tävlade i Roslagen igår, superfin anläggning tycker jag! Fin hoppbana, framridningen ok, lite ojämn med funkar. P kändes fin. Satt upp lite tidigt men det funkade ändå - pigg och framåt! Hoppade bra, inget knas, bra flyt och han stod på hela tiden - hoppade en lite lite vattengrav oxå som de hade med utan problem :) Fick ett lite lite skitpet i omhoppningen, han galoppera ett par steg efter innan bommen föll ned, var lite kvar i handen och snabb i överlivet, men annars var han klockren och vi hade en snabb tid! Hade räckt till topp 6 iaf :)

Börjar kännas som om vi blir mer och mer redo för 120 nu igen - härligt!! Ska ta det lite coolt, rid ngn mer 115 först, men sen blir det nog steget upp! Han tar liksom inte ens i på 110 nu så tror han börjar tycka det är lite lågt han med ;) Ska se om far kan få upp filmen sen så får ni se.

Dagens bra: Min effektiva ridning och att jag inte fegade i svängar, språng. Hade bra flyt i nästan alla språng, inte så mkt onödigt backande som lätt blir. Tycker att min sits har förbättras oxå, förmodligen tack vare T!

Dagens mindre bra: Att jag inte höll "coolet" mot de hinder i omhoppningen vi petade. Skulle bara ha suttit kvar och klämt om med benen istället för att blivit lite för ivrig. Det är lättare på T som inte är lika "på" som P är, men ngt jag måste jobba på när jag rider P!

Dagens att tänka på: Mer ben!! Överallt konstant. Och behåll lugnet på P när jag kommer lite fel. Våga lita på honom och håll om med benen.

Såg att Rosanna Zimdahl hade fotat lite, oxå - gå in på hennes blogg så ser ni en bild på mig och P (gul häst, svart mössa)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0