Novabett och storlek

Men det behövs! gräset är redan grönare, även på andra sidan staketet.

Igår red Rs ägare honom, det blev dressyr i parken med mor. Han hade tydligen skött sig prima :) Idag var vi ute och klättrade lite, sen red jag lite på grusvägen - som är perfekt nu efter allt regn - i lite trav och galopp och han kändes fin fin! P fick vila idag. Däremot så tog jag in våra och la fleece täcken på de så de fick torka - men den ändå som ville in var P! Han gick med stadiga steg mot stallet, medan R hänge motvilligt efter och G ville helst vara kvar ute tror jag ;) knashästar!! Men det var ju inga irriterande odjur så det kanske var därför :) Så nu är alla hästarna inne och myser.

Var och shoppade lite idag. Inne på Rusta hittade jag lactacyd (världens bäste rengörningstvål på sår) billigt, samt nya tyglar (supergrip med kort avstånd mellan "plupparna") inne på Sporren. På Hööks köpte jag ett nytt Nova bett till R, däremot ska jag tipsa er lite om det bettet! MÄT det ordentligt själv när ni köper det! Det är nämligen så att flera av de jag har sett och mätt så är bettens verkliga strl annorluna. De är i många fall mätta på utsidan av bettringarna istället för insidan, vilket gör att det blir 1 till ½ strl för små. Vi mätte en strl 14 inne på Hööks som var 13-13½ mellan bettringarna, och likadant inne på Sporren, där en 12,5 var mer som en 12. Så tänk på det! Men ett bett i strl 14 satt som en smäck i hans 13-13½ mun ( strl varierar beroende på bett-typ) :) Är det ngn annan som har samma erfarenhet?

Från Roslagens Rid och Körklubb 28 Juli. Fotograf: Rosanna Zimdahl (tack för bilderna!!)

Kommentarer
Postat av: caroline

fin färg,vad är det för stam?

2010-08-01 @ 18:27:12
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Susanna

Jag har två novabett. Ett 13,5 och ett 12,5 och båda funkar på båda mina halvblod. Har inte mätt mina blev nyfiken så ska göra det =)

2010-08-02 @ 09:50:55
URL: http://supersus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0