Markarbete

Idag jobbade jag alla 3 hästarna från marken. T tömkördes i skritt, försökte mig på lite öppnor (mer att han ska gå rakt fram på långsidan men ändå ställe inåt) samt skänkelvikning. Där hade vi lite missförstånd ett tag så jag övergick till att flytta lite bakdel försiktigt på volt, vilket funkade bättre. T har varit lite knackig, och är inte helt hundra men blir bättre när han rör på sig i maklig takt, så tömkörning för att stimulera huvudet och sen promenader för att han ska få röra sig lite mer. Har en bra asfaltsslinga som tar ca 45 min att gå, så den tar vi ofta!

R och P gick i pessoalongen med sidepull (inget bett, tänk hackamore men utan skänklar) vilket gick bra! R har inte riktigt vant sig vid longen när den ligger runt bakbenen/rumpan, men det är mest i början, sen slappnade han av fint! P jobbade hyffsat han med, men bättre när man tömkör, men han inte rida så det fick bli första bästa.

Imorgon ska jag ha mark.arb.lektion för två i stallet, R ska ut och klättra - om han kan ha sadeln. Misstänker en elak geting som är orsaken till hans bula precis under där knäputorna sitter på sadeln.... Får se vad han tycket om sadeln alltså.... Om OK så ska han hoppa på ons, annars blir det tömköra (den gjorden ligger inte ivägen) tills svullnaden gått ner..

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ny tävling i bloggen! Var gärna med! http://minchrissan.blogg.se/2010/july/vinn-header.html

2010-07-21 @ 18:17:27
URL: http://minchrissan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0