Markarbete i ridhuset

Jag och Rs ägare åkte som sagt iväg till Brantshammar igår och körde lite gympa med hästarna. På ena långsidan lade vi fram två små block/bockar samt en bom, bommen vid mittenbokstäven på långsidan och bockarna vid bokstäverna innan - det blir nämligen perfekt att sitta och rulla på 3 normala alt 4 korta språng mellan, så kan man alternera hur man vill! Sedan gjorde vi en studs/bom serie på medellinjen, tog blocken som är ca 80 cm höga så det blev bom-block-bom-block osv. Iaf 3 block hinder och 5 bommar, se det blir lite som arhävningar för dom. Blocken i början och slutet var lite lägre från början sen vända vi upp dom till högsta. På andra långsidan stod ett räcke med en planka, som vi oxå hoppade över - så i princip red vi på en serpentinbåga fast på andra ledden ;) Varierade håll in i och ut ur serien oxå, så man fick lite alternation.





P kändes iaf riktigt fin! Taggad och på, men inte för humörig heller! Mkt fin att variera 3,4 språng och spänstig i serien samt på på plankhindret. Man riktigt kände hur han stampade av i serien! Hade ett vanligt 3-delat (eller, sweetiron/koppar 3-delat) idag, och inte "hoppbettet" och det funkade bra det med, brukar ta det lite ibland när det inte är så mkt hinder utan mer markarbete/gymnastik. R såg oxå fin ut :)

Men SUCK - tror jag blivit eller iaf börjar bli förkyld, faaan!! Sitter ni med echinea brustabletter (1 tabl varann timme första dagen, sen 3 om dagen) som smakar yuck, samt te. Enda gången jag dricker te är typ när jag är sjuk, denna gång är det ingefärate, faktiskt riktigt gott - för att vara te alltså. Nä - raus förkylning, raus!

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

smart/bra tips det ska jag testa någon gång =D

2010-07-25 @ 20:23:50
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0