Godmorgon!

Somnade framför fotbollen igår :/ så gårdagens ridning kommer ni istället :)

P red jag faktiskt 2 gånger, hehe! Först på fm, då vi red ner till parken för lite dressyr. Han var lite snabb i takten i början så jag försökte få honom i ett långsamt tempo och vänta på mig och inte springa iväg när jag lättade. I traven så red vi lite skänkelvikningar där han fick gå med vänsterbogen ganska mkt före åt höger, och för vänster så gick han högerställd (men inte i sluta! parallell med "långsidan!) Sen red jag skänkelvikning och varierade ställning till "rättställd" och "felställd". I galoppen så passade jag på att rida förvändgalopp när jag äntligen har utrymme!! Så jag red som i en 8 och tänkte inte (!) sluta in i förvända, eftersom jag har fått order att inte rida vänsterslutor, utan försökta mest ha honom rak och snarare lite högertänk. Sen in på diagonalen till rätt galopp sä tänkte jag flytta bogarna utåt så han får ta för sig med nya inner framben. Det var jobbigt för vänster, men stundtals fick jag till det riktigt bra!! Kändes som om jag fick tänka lite "några steg åt sidan, ett steg rakt fram", då flöt det bäst. Sen gjorde vi även lite serpentinbågar med bibehållen galopp (3 st) samt några med byten, och var då noga med att han höll samma galopprytm innan, under och efter samt att han böt rent och på min hjälp. Ibland vart han lite ivrig, men då gick jag in på en volt. Sen höll jag honom lite motställd/rak in i byten vilket funkar så mkt bättre (Tips från coachen, dvs Anna).
På em så skrittade vi ut med mor och klättrade, 6 ggr upp och ner :)

R fick sig oxå ett klätterpass på fm, nu verkade 3 ggr upp och ner inga problem, men kör så lite till, sen öka till 4 :)

Nu ska jag käka upp frullen, fil med jordgubbar, sen blir det stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0