Getingar!

Igår var jag ute och jobbade P lite i parken, gjorde mest en liten check, framåt och tillbaka för hjälperna (tempoväxlingar i galopp där jag var nog med att han inte fick länga ut halsen i ökningarna/korta i minskningarna), skänkelvikningar, igångsättningar trav-skritt-trav samt en del byten som på en lite serpentin och lite fram och tillbaka. Började lite med att "släppa" honom lite i byten så att han var mer fri eller vad man ska säga - dvs, han sprang inte fortare när jag lättade. Det funkade bra, men ibland till höger så böt han inte helt rent när jag inte var där och stöttade honom lite i handen (vilket jag lätt gör, omedvetet tror jag). Sen började jag reflektera över att Anna brukar säga att enda gången hon som dressyrtränare får se "hoppningen" i våra hästar är i bytena. Så då började jag tänka - om jag gör så här i byten, stöttar honom lite lite lite i handen, då gör jag säkert det mot hinder oxå? Har fått kommentarer från tränare att P är för "lydig", och att jag hjälper honom för mkt. Det sitter i från G då ALLT var tvungen att vara perfekt för att hon inte skulle riva. Men jag tänkte jag ska träna på att i byten låta honom vara mer "fri", och sedan börja överföra det på hinder. För han tyckte det var jobbigt, men det kändes som om byten, när de var rena och ffa till vänster, var så mycket bättre!

R vilade igår och gick på pessoalonge idag, P skrittade jag ut på ca 45 min idag. Imorgon kommer nog Rs ägare ut och gör ngt med honom. Själv är jag fortfarande förkyld, men det börjar bli lite lite bättre. Inte lika "död" idag, även om allt är halvt jättejobbig...

Tror vi dödade runt 10-15 getingar under middagen idag. Varför finns de? Inte nog med att jag är allergisk, min mor blir hysterisk. Far och jag kör stafettpinne med radarsprayen och elracket ;) R blev faktiskt stucken av en geting för en vecka sen typ, han har fortfarande en svullnad, men det är mkt bättre. hamnade inte precis under sadeln heller, som tur är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0