Torsdag, Fredag, Lördag - slutdag?

efter att ha skrivit och lyckats radera samma inlägg 4 gånger är jag nu lite less. en kort sammanfattning följer därmed.
Torsdag
Naprapaten var så jävla skönt. var inte så sne, mest stel vilket hon knäckte loss.
Red Emil (val. e-Lemon), skrittade ca 15 min i sommarhagen eftersom han vilat en del och kollade start och stopp samt att svänga utan att bogen eller bakdelen hamnade långt åt skogen... gick ganska bra, han blev lite svettig.
P reds oxå i sommarhagen, ca 25 min. travade och galopperade fram i hans eget bestämda tempo lite lätt, sedan gjorde jag lite galoppfattningar fr bakdelsvändning och saktade även av i bakdelsvädningstanke. gick mkt bra!
G gjorde oxå en sväng i sommarhagen, gick bra i skritten och traven, men hon var lite spänd i galoppen. red mkt galoppombyten och försökte få henne att byta så rakt som möjligt, framför allt åt vänster eftersom hon gärna slänger sig lite åt det hållet. red kanske 35 min max.

Fredag:
G och P blev longerade på ridbanan (där var det "bara" 25 cm snö, i sommarhagen är det över framknäna på hästarna). G gick bara med side pull grimman, och P med gummisnodd där jag har extra förlängsnins-elastiska-remmar på, eftersom jag tycker att gummisnodden är för kort. Tror man kan använda de elastiska remmarna även på tyglar, på tex unghästar som inte vill ta stöd riktigt på bettet, alt om man är för stum i handen.
Hoppade även Triumf på Lilla Lundby, övningen visas nedan. varierade mellan att rida på 4-4, 4-3, -3-3 och det svåraste 3-4, vilket var extra svårt i hö varv. efter det så lade jag upp ett räcke i mitten på ca 1m och red på 3-3 i båda varven. i början var väl hindrena runt 70 cm kanske.
 Red fram på triumf genom att rida mkt volter runt hindrena, och serpetiner, och i galopp genom förvänd galopp. Framhoppning genom att hoppa krysset på en stor mitt volt.

Lördag
Grattis, förkylningen ligger som ett klister över mig, så idag får de vila. Ska försöka komma iväg till ridhuset imorgon och hoppa lite, alt på måndag, men vi får se hur jag känner mig. ska iväg på konsert imorgon, så då är det fm ridning som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0