Dagens ridning

G fick som sagt åka till Brantshammar och gå ett tag i deras ridhust, hon kändes mycket fin! Red som sagt med sweet iron bettet som har en mittendel av koppar
(bild lånad från Hööks, men bett köpt på Sporren), och en gramantygel, som mest hängde och dinglade mellan hennes framben! Hon var lite småspänd i början, som alltid, men jag bestämmde mig för att ta det lugnt och inte rusha fram någonting, hon skulle få mjukna helt i sin takt, utan någon press överhuvudtaget. Så det blev en del skrittjobb i början, flytta rumpa in och ut, rida rätt och motställd. i traven fick hon trava på små och stora 8-volter, innan jag började flytta bakdel. I galoppen blev det oxå små och stora volter, samt lite galoppombyten och passade även på me dlite förvänd galopp när man har möjlighet! Hennes byten från förvänd till rätvänd blir kanon då :). Kort sagt, fin pålla!

P fick en lite check och klätter tur. Gjorde lite övergångar kort trav-skritt-halt och varierade ordningen på vägen till backarna, som jag gick upp och ner i 4 ggr åt varje håll, och sedan blev det skritt på lång tygel hem :). Han reds på samma bett som G. 
 

Imorgon är det upp och morgonfodra igen, sedan skola och förhoppningsvis en öl på kvällen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0