8e - 5 dagar kvar

5 dagar kvar till min sista tenta i min sista kurs (resttentor ej inräknade...) sedan börjar ett ex-jobb som heter duga!

 

Igår reds P lite på vägen, fjollan hade lite feber häromdagen när det var tokkallt som sagt... 2 yllefiltar och 2 600g fodrade täcken gick den ner.. han frös! Så igår när jag travde lite på vägen hade jag en yllefillt under schabraket, sedan ett back on track schabrak, sadel och ett reflex-ländtäcke med fluff-fodring! Han frös inte, hehe ;) G fick en promenad, mor fegade ur ;) Själv, iklädd underställ, lammulls tröja, ylle tröja från Musto och en toktjock dunjacka, långjalingar, ridbyxor och chaps, tre par strumpor varav två par ylleraggisar, lammullshandskar och rånarluva under hjälmen - frös INTE! Om det ionte blir för kallt idag ska vi försöka åka med P till ridhuset, han behöver galopperas nu, framför allt om det ska bli en markarb.kurs om 1½ vecka, och vi har bara ridit bommar två gånger, hehe! Men det ska nog gå bra, tar det lite piano så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0