8-10 januari

8e

Red ut med P till Venngarnsparken, travade på vägarna och lite galopp i parken i snön, han höll sig knapp i skinnet. red på det vanliga raka bettet vilket gick bra, skönt att slippa jaktstången nu när han börjar komma igång lite. G fick gå samma tur, hon var P I G G! Travade runt lite i hasten, sedan la vi oss i galopp runt dammen (som turligt nog är som en perfekt 20 m volt), sedan lossnade hon. Hade det raka pessoat med en tygel i mitt ring samt en graman genom största ringen. Lyckades dock tappa min ena reserv vante i parken - vilket resulterade i målet med ridturen den 9e ;). När jag kom hem med G hade det blivit asjälva kallt, hade vrålont i knäna, kunde inte böja dom på någon timmer eller så. Tårna frös så jag grät i bilen till Pondus, sedan frös hela jag (bieffekt av frusna tår) - stannad epå statoil och köpte kaffe, hjälpte inte. Men gissa vad som hjälpte? Jo att möta bussen på den smallaste delen av vägen påväg till Lilla Lundby! Och ingen mötesplats. Hade bussen puttat mig lite hade jag legat i diket, jag skämtar inte det var 3 cm max mellan oss... Sen frös inte Å mer!

Pondus fick iaf skrittas i ridhuset barbacka (då blir man ju varm om en kroppsdel iaf...), han var pigg, höll på att bocka av mig när jag satt (läs:kravlade) upp.

 

9e

Ja, P och jag tog samma tur till Venngarns Park på em, och hittade vanten! woho! Hade iofs garderat mig genom att köpa två par nya vinter-vantar. Hoppade Triumf på fm, lite lydnad:

två block med 17 m mellan, variera 5 och 6 galopp språng. i början gjorde jag halt mellan dom för att checka, la en volt och fortsatte, och gjorde halt efteråt (vilket jag alltid gjorde). Sedan travhoppade vi lite studs, tre travbommar innan för att få rytm och hindra hästarna från att kasta sig iväg, sedan kryss-planka-kryss. Pondus tömkörde jag i sommarhagen, på pelham faktiskt, satte bara tömmarna direkt genom gjorden och till "översta" ringen", funkade super!

10e

P blev tömkörd, och G longerad med pessoalonge - hon älskar den! kanske ska filma ngn gång?

imorgon får de vila (kursivt har hängt upp sif WTF?!), plugg pågår!

/Å 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0