25-26 januari

I måndags fick P sig en skogsritt kombinerad med lite klättring, gick mkt bra.
Idag var det dressyr för Anna på Lilla Lundby, vilket oxå gick tokers bra! han är så fin just nu min lilla pärla! trände på att ändra fart men ha kvar samma takt, samt att jag måste rida honom rakare - blir lätt att jag böjer honom för mkt till vänster och då tappar han hö bak, så jag ska inte vara rädd för att rida honom rak/högerställd mer och tror att jag tappar honom helt. Men han var pigg och glad! Red även bakdelsvändningar för att sedan fatta galopp ur dom och sakta av till skritt sen och påbörja en ny bakdelsvändning på direkten (liksom, sakta av i den), vilket gick bra det med :)

I o m detta så beställde jag hem två små presenter till honom i form av två vintertäcken från Haglunds, nämligen följande två (ett tjockare med fast hals och ett tunnare fodrat regntäcke, båda med kraftigare yttertyg) eftersom det uppenbarligen hans täcken går sönder fort... bilder lånade fr deras hemsida, se tidigare länk:
 i samma färg som på bilden, dvs svart med gula detaljer (300 g fodrat), och detta som är det tunnare (100 g fodrat) regntäcke/övergångstäcke. Får se om de håller kvalité oxå! Båda är med 1200 D som yttertyg, vattentäta och andas! Gillar det bruna eftersom det har bogveck som går långt upp, det behöver han! Nu är det bara regntäcke som han saknar, gärna ett med avtagbar hals så man kan variera lite där. Får nog bli ett amigo skulle jag tro.

Imorgon ska vi iaf till brantshammar och hoppa för annette, ska bli skojs :) hoppas att han inte har träningsvärk men det tror jag inte.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vi köpte ett täcke från Haglunds till Ankan... DET passade inte , tog 165 fattades en decimeter i rumpan.. Nu har Hobbe Ullas häst det . Sitter utmärkt , han är en typisk 150 häst...

2010-01-27 @ 09:36:55
URL: http://www.nogg.se/vildahilda
Postat av: Åsa

hrmm.. vilken tur att jag klickade i rutan att man fick "gratis" returfrakt för 25 kr istället för massa mer ;)

2010-01-27 @ 14:20:59
URL: http://yellowisthenewblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0