24e januari

Åkte till ridhuset med P idag efter jobbet, han hade vilat i två dager men det märktes knapp - okej han var lite extra pigg och frammåt, men inte ett dugg stel, "olydig" eller så, snarare tvärtom! Han kändes super fräsch, far sa att han knappt sett honom så fräsch och luftig i stegen på år! Han har verkligen känts super senaste tiden, så det blir lite chill mellan träningarna nästa vecka så jag inte tar ut honom, imorgon blir det promenix i skogen, sedan dressyr tis och ev lite hoppträning ons (annars åker jag och hoppar lite själv...)

Red iaf fram lite smått, först fick han trava runt på halvlångtygel, sedan började jag med lite övergångar, samt tempoväxlingar. efter det lite galopp, samma där - galoppera runt och igång lite innan några grav ställs, gasa lite, minska i svängar enbart genom svängen, inte på ngt annat sätt, byta galopper osv.
Efter det la jag upp stigbyglarna, och la mig på en mini 8-volt, där jag flyttade ut rumpan i båda varven och låg kvar på 8an, sedan gjorde jag tvärtom, red rumpa in. EFter det blev volten större och jag galoppfattningar fr trav och avsaktningar till trav med ganska korta mellanrum mellan fattning och avsaktning - han ska gå kvar i balans och inte rinna iväg, men behålla "go:et" i traven efter avsaktningen från galopp, gick tok bra i båda varven.
Red sedan förvänd galopp, och tänkte lite öppna på långsidorna, bog in och rumpa mot sargen.
Som sista fick han gå i samlad galopp, där jag minska de volten till så liten jag kände att han orkade, sedan gasa ur (kom ihåg:man får ALDRIG minska galoppen så pass mycket så att man inte kan gasa ur den!). Efter det fick han galoppera av sig i lågform och jag tog stigbyglarna och stod upp i sadeln, och lät honom galoppera i långsamma lugna galoppsprång och låg form.

Hade självklart skritt pauser mellan varje "övning".


Nu ska jag försöka motivera mig själv till att skriva en projektbeskrivning. Går inte direkt strålande direkt, min motivation försvann totalt. Suck. På det mesta.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Va roligt att du också skaffat dig en blogg! Kul att läsa :) Kram Carro och Stratos

2010-01-24 @ 20:48:49
URL: http://anitratus.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0