19-20 januari

Igår fick P ridas i sommarhagen en kortis, red kanske max 30 min, eftersom det var ganska djupt och jobbigt för honom. lite trav och galopp bara, blev en del "bus-rakor" i galoppen, hehe - han drog på som tusan, men går nästan alltid att få stopp på efteråt.
När jag rider i så där djup snö lindar jag alltid frambenen, och gärna bak med (dock inte igår) för att stödja senor och ligament. Igår körde jag på wetflex lindor (sådana där självhäftande) under framskydden från Equiguard, så får jag nästan lite dubbel effekt och slipper sätta senskydd utan på lindorna.

G fick ett skrittpass på banan, ca 30 min.

Idag så blev den en sväng till Brantshammar med P, hade tänkte göra lite mararbete, och passande nog stod det hinder framme! Fortsatte lite på jobbet från helgens kurs, framför allt med "ruter ess" tänket i hörnet, vilket han fortfarande gjorde strålande! Gjorde en lång travbomsserie, 8 bommar som jag värmde upp på innan jag körde ruter ess övningen. För att bygga på det hela la jag in lite travhoppning över låga räcken, 70 och 80 cm, för att sedan gå in på kortsida över blocken (ruter ess:et). Vilket han gjorde, återigen, strålande!! Hade lite svårt att landa i vä galopp efter travhoppningen, tror jag sitter fel :/ Men jag låg på det några gånger efteråt och svängde snabbt till vänster efteråt, och då gick det prima! :) Lägger in en lite skiss på dagens övning (om det funkar...)

Markarbetsövning
G fick longeras med pessoalonge på ridbanan, mest i trav pga underlaget, imorgon blir det hon som får åka till ridhuset!
Och snart bär det iväg igen för att hoppa Pondus på Lilla Lundby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0