Träning på IKSU

Ja, jag och Erik gick till gymmet på lördagen, han för att rehabträna och jag för att få ut lite energi :)
började med 2km på löpbandet, dryga 12 minuter skulle jag tro. kände lite i knäet efter dryga kilometern, men slappnade av och sprang på lite till och det gick bra. ska försöka köra 3 km nästa gång.
sedan blidde det:
100 raka och 50 sneda (50 åt varsit håll) situps på pilates boll
3x12 med 10 kg vikt i rygglyft
axel press 3x12 med 21,5 kg
bröst press 3x12 där första två var 21,5 kg och den sista 24 kg (ökning jajemen!)
utfall på balansplatta (ena foten är på balansplattan hela tiden) med vad jag tror var en 12-13 kg stång 3x12
bensparkar med 33 kg 3x12
benböj med skivstång i "rak"ställning, stången +20 kg. det var lite tungt, fick inte till tekniken lite, men var lite små seg i benen faktiskt (kan vara fredagens middag som fortfarande satt i....)

sedan tog vi en promenad hem och myste med lite varm choklad och laddade upp för vår lite småsena alla hjärtansdag middag på TC i umeå (där Erik även fick döpa en drink som gjorde succe!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0