Täbbt.

Förkyld. Suck. Men det hindrar mig icke från att rida. Har man bara inte feber så är det ju inte farligt, eller? Skitsamma, rida bör man annars dör man.

P åkte till hovslagaren igår, och hade faktiskt inte slitit ut sina skor så han fick behålla de gamla :) Red Emil på vägen fram och tillbaka i ca 30 min, red på Saras gags-bett med en tygel i gag-stripen. Han var lite chicken i början, men sen gick det bra faktiskt. Blev fin på slutet, och jag kom på mig själv med att sitta och tjyvhålla upp hans huvud och tyckte han stretade emot, men så fort jag lättade i handen så blev han fin igen. Sedan är han väldigt känsligt för sitsen, vilket är bra på en så stor häst. Dock undrar jag om han hade gjort ngt i hagen, för han hade ett räjelt skinnflått sår på utsida vä kotled plus att han nästan kändes lite oren i början (vilket gick över sen). Kanske har halkat eller ngt. Undrar om det är ngn annan som har trampat honom, för inte kan man väl lyckas med ett borddtramp på sin egen utsida på ett framben?! Eller, iofs, hästar slutar aldrig att förvåna en....

Idag har jag iaf fått en dressyrtid för Anna igen på Lilla Lundby! :D Tror jag ska få rida med Matilda dessutom, hehe Pegasus och Pommac utbytte blickar förra gången som sa "Nämen, KOMPIS!!", sött!
Ska ta mig en lite tur på Emil igen om jag hinner oxå.

Min kära far var och inhandlade en reflex-softshell jacka till mig häromdagen, eftersom jag rider ut mycket i skymnning och sånt. Iaf, den är från Jula och tokskön!
  "Följsamt varselplagg i varselklass 3 med mjuk mikrofleece på insidan. Plagget är konstruerat för att hålla en bra värmenivå samtidigt som det transporterar ut överflödig fukt och värme. Yttertyget är vattenavvisande. Plagget är välförsett med reflexer som sträcker sig runt hela midjan, över bröstet och ut på armarna. Hel dragkejda, 2 st frontfickor och kardborrmudd i ärmslut"
Förmodligen billigare än på hästaffärer. De har tjockare modeller med, men jag gillar de tunna och har hellre mer lager under, så man slipper se ut som en michillin-gubbe i bombarjacka plus att man kan röra sig lite mer! Tack far!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0