Ridhuset med P, onsdag

I går då så åkte jag och Vicky och hoppade lite själva på Brantshammar, eftersom Annette var bortrest. Vicky hade med sig sin 4aåring, så hon travade mest bommar, men jag ställde även upp en lite serie på medellinjen:

 Jag började, efter uppvärmning bestående av trav i egen balans, och galopp med en del byten och svängar, där jag fokuserade med att svänga med sisten - visa vägen med höfter och axlar som Anna brukar säga - och det gick kanoners! Mycket bra med koner i hörnen oxå, varför gör man inte det oftare?! Sedagn började jag på linjen (hade inte de höga blocken i början, red på 4 språng mellan) där jag red in mellan travbommarna i början. Det var som sagt en lite serie med bom - 40 cm block - 80 cm block me 3 meter mellan så det blev som en studsserie, sedan ett galoppsprång, och sedan 80 cm block - 40 cm block - bom (studsserie). Efter var jag nog med att rida rakt fram och få honom runt innerskänkeln ordentligt i hörnen, vilket funkade super bra ffa med  hjälp av konerna! Gjorde det några gånger, sedan en pust paus, och sen böt jag håll så att jag avslutade att rida ut ur serien mellan travbommarna (som lite raktriktningshjälp när han började bli trött), och sista gångerna hoppade han serier super, rapp i benen och mjuk! Ska göra om den här övningen flera gånger, den var verkligen jättebra! Och koner i hörnen, jajemen!

Nu ska jag upp till Blåsenhus och träna, sedan blir det skolan till i em. Uppdaterar under dagen (när jag är trött på att läsa) med vad vi gjorde för övning för Annica på onsdagkvällen (med Pondus).


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Hahaha, aa det börjar bli lite jobbigt ;) Men det ska bli varmare till helgen tror ja, nästan +1 :D

2010-02-25 @ 07:57:30
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0