Prosit och hoppträning!

Nyser ut min förkylning, det är nog banne mig det jag håller på med.

Idag och ikväll är det hoppträning! kl 1215 med P för Annette på Brantshammar, och kl 2000 med Pondus på Lilla Lundby! Och imellan där har jag tänkte hinna med att rida Emil och eventuellt G oxå.

Dressyrlektionen igår gick bra måste jag säga. Han var lite "trög" i början, men han fick skoddes ju igår, så de kanske beror på det? Iaf så kändes han mjuk och så, så det vara bara att jag inte fick igång bakbenen i början - vilket sågs då han (trots att jag knappt höll i tyglarna och tänkte hela tiden "ge honom handen") så gick han snett med huvudet. Men iaf:
Vi började med att rida innanför spåret och rida öppna, ställa om till förvänd sluta, och öppna igen. detta var helt klar svårast i hö varv då han tappar takt med hö bakben = jobbigt. Sedan gick vi upp på medellinjen och skulle rid rakt fram, det var då jag såg det där med huvudet. och sedan ut i nytt varv. Efter det blev det rida på en volt och flytta rumpa in och ut samt variera ställning med detta. Jag försökta att så lite som möjligt använda skänklarna, utan rumpa och flytta armarna samtidigt mest, och jag tyckte det funkade riktigt bra faktiskt!
Sedan blidde det galopp där vi gjorde en större volt och tänkte fyrkantsspår, dvs vända i varje hörn - där försökte jag hela tiden tänka som när vi flyttade rumpan - använda blicken, sitsen, axlar, skänklar och sist hand. När det funkade att vända så ökade vi galoppen lite på "raksträckorna" och minskade innan "hörnen", där försökte jag använda så lite hand som möjligt, och hag tycke han gjorde galoppövningen riktigt bra! Fast han blev lite trött, har ju inte galopperat så jätte mycket samlat direkt. Han kom iaf igång med bakbenen ordentligt efter galoppen, för vi prövade att göra travövningen öppna - förvänd sluta - öppna igen, och det var inga problem alls, samt att han gick rakt fram och rakt med huvudet nar jag red rakt fram mot spegeln. Anna är ju en riktigt pärla, och så fruktansvärt bra så jag blir mörkrädd!


Fick hem mina täcken häromdagen, det bruna låg bra, kan inte ha så mkt täcken under det, men det är meningen att han ska ha det som ett lite övergångs-täcke bara, och kanske ngt tunt täcke under. Det var lagom långt, men ev en anings trångt i bogen, men funderar på att köpa en "bogförlängare" isf. Halstäcket däremot var för kort, så de åker tillbaka för att bytas mot en strl 155. Annars var det ett super täcke, jättebra annordning på spännen vid halsen (hakar som vid bogen + kardborreband), och det var tjockt och mysigt :).
Har klickat hem lite andra saker med, bl a två "magtäcken" till dom och nya benskydd till P, men tänkte inte sno bilder och länka denna gång, utan ta egna bilder (woho!) och lägga upp sen, hehe ;) Ni får hålla er till tåls.
Har dessutom sett en ny martingal (hrmm.. jag har ju redan 3....) från treadstone samt nytt träns... Men egentligen, jag har ett pannband jag gillar, samt en nosgrimma. Kan man inte bara köpa sådana där nackstycken där nosgrimman går utanpå löst? Eller måste man investera i ett träns för 600-700 för att sedan byta nosgrimma och pannband (för oddsen att de finns med remont är små, och gör det det så är remontgrimman knas). Suck, vilka I-lands problem.

Nu- frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0