Parken

jjRed till Venngarnsparken med P och mor på G, han var ruskans pigg! tog lite trav på vägen dit samt lite galopp i min ensamhet i parken (mor gick åt ett annat håll, så pass pigg var han, hehe), sedan fick jag inte en extra tur på vägen längs med golfbanan - jedrans vad han laddade! Emil fick vila idag, pysslade om hans sår samt klippte hans hovskägg och lite ner i karlederna (förlåt sara, men halva snön i hagen sitter ju där!). Om jag inte hinner får han vila imorgon med. Imorgon är det ju hoppträning!!!! Om det inte blir snöstorm igen....  Ska även på ett spinningpass imorgon kl 11.30 :D

Glömde skriva in mina bänkpress igår under träning. Jag och mina obefintliga armmusklar tog 1x10 med stångens vikt samt 2x10 med stångensvikt+5 kg, och skivstången satt i en ställning (för säkerhetsskull). Idag blidde det 100 situps, bara för att :)

Hade även en lite minilektion för ponnyknoddarna på banan, de fick trava och galoppera lite över en bom bara. Ibland behöver de ngn annan än deras päron som eggar på dem :) Men det var riktigt duktiga, båda två! :)

Jo, har lite bilder nu! Betten är lite skitigt, men tog de direkt efter att jag hade ridit (så att jag inte skulle glömma bort det hehe)

 P's nosgrimma på hopptränset från HrM, ställbara även på nosen. Lite oformbar så här i början och även lite "kort" tyckte jag (ändå är det en full strl), har fått göra extra hål längst ut :/ Men hoppas den ska forma sig lite mer, annars får den åka på "galopptränset" med jaktstången på som en engelsk nosgrimma. Nosgrimman är köpt på Horze för ca 270 kr.

 Pannband från BR, P passar inte i "blingbling", men detta med en mössa under är toksnyggt! Tyglarna är i tyg från Glen Gordon och har extra kort avstånd mellan "plopparna. Pannbandet köpte jag på Stigbersgård för ca 300 kr, och tyglarna på SthlmRidsport för ca 500 kr.
Tänkte även lägga in en bild på de träns jag rider Emil på, honom rider jag på ett två-delat gagbett med en tygel i "gag-sidostycket" bara. Jag tycker han går som bäst på gag-bettet.

 Tränset är från Hööks, och jag har för mig att Sara sa att det kostade knappt 200 kr, och då ingick tyglar! Tror att Emila har X-full på sitt, och de sitter riktigt bra + är snyggt på honom. Finns i svart med (Emil har två bruna och ett svart, för olika bett, men jag rider som sagt bara på gag-bettet, men tömkör/longerar på tredelat) Hans martingal (som alltid är på) vet jag inte vars den kommer ifrån. En liten bild på Emil kanske?

 P's rumpa som man ser där oxå.  "Emil", eller Grandemil som han egentligen heter, är en valack f-96 som är e. Lemon u. Elena ue. Einklang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0