Ont i ryggen.

Vaknade och kände lite lätt i ryggslutet samt ner i högerbenet imorse. Tänkte inte så mkt på det utan åkte och tränade i hopp om att de skulle försvinna.

Värmde upp lite lugnt, 10 min på löpband
Armcurl 3x10 15 kg
hipadduction (insida lår) 3x12 7 kg
situps på pilatesboll 200
rygglyft 3x12 5kg
utfall på balansplatta 3x10 16,5 kg
armpress och bröstpress 3x12 21 kg
axelpress uppåt 3x12 10 kg
benböj 10 kg+stång 3x10, 15 kg+stång 3x12, 20 kg+stång 3x10. Det var här jag började känna lite i ryggen. Stretchade ordentligt och det kändes mycket bättre.
Men, efter 5 timmar stillasittandes i skolan så högg det till. Nu har jag sjukt ont i nedre delen av ländryggen. Och ev en liten känning kvar i ichias nerven. Suck. Men det ska nog gå över, ska ligga på back on track filten inatt så får vi se imorgon, lite tigerbalsam på de så blir det nog bra. Är bara muskulärt så det är ingen fara så.

Skrittade ut 40 min på P idag (det gick bra, lite högg det till när han taktade, men skritt inga problem, snarare bra att mjuka upp sig lite), och Emil borstade jag bort lite vinterpäls på vilket jag tror han tyckte var mysigt :) G longerades på banan. P fick inviga sitt nya vintertäcke idag eftersom han haft sönder sitt andra, det som jag köpte från Haglunds (fick dock byta fr 145 till 155 eftersom 145 var för kort, så tips: köp ett täcke i en strl större därifrån!), och det satt fint nu.
Imorgon får hästarna vila, jag har lite möte i skolan sedan ska jag träffa min gamla gymnasiekompis :)

Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul med fler hästbloggar :D

ska vi följa varann i bloglovin ?

2010-02-25 @ 22:23:30
URL: http://s94356.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0