Lördagens övning

Idag red jag följande övning:

 Där jag började med att första galoppera över blocken (de gröna) som på en liten 8a och böt galopp innan. Sedan red jag rakt fram mellan dom och varierade 7 och 8 galoppsprång - han lyssnade riktigt fint, för det mesta bara med sitsen, ibland med lite röst oxå:)
Sedan började jag med att travhoppa oxern som var ett räcke från början (höjde fråm 70 cm till ca 1 m), och försökte få honom att vänta samt runda sig runt konerna (det gula prickarna). Han stampade av riktigt fint! Sedan gjorde far min en låg oxer på runt 70 cm, som vi längde efterhand. Sedan höjde vi lite bak, så den blev 80 cm där och längde tills den var nästan 1m lång. Fortfarnade travhoppning. Jag red hela tiden som på en 8a, så jag var tvungen att var noga med blicken, vägen, vikthjälper och allt det där :)

Summan av kardemumman så var han riktigt fin, men kändes att han blev tröttare i slutet, tappade lite "spänts" i sprången. Imorgon ska vi ut och klättra och skritta lite.

Emil red jag ut med mor på G, vi skrittade runt asfalten och travade lite läng smed golfbanan. Emil kändes fin, blev lite sur när jag ställde krav på honom och sparkade mot hö skänkel, samt fick för ett tag för sig att moppsa och bocka lite (samt gå ner i diket), men han lugnade ner sig sen när han fick gå först. Galopperade en lite runda i hö galopp (eftersom han helst fattar vänster, så galopperar jag just nu i höger!), och det kändes bra! Välriden, men oriden skula jag beskriva honom som, han lyssnar väldigt mkt för sitsen! Imorgon blir det nog en travrunda med honom.

Ska även ut och rida Triumf imorgon, ska se om jag hinner med G oxå:)

God natt på er alla! (lägger upp bilder på lite utrustning imorgon!)

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: Tänkte jag skulle skriva ett inlägg senare idag om hur jag stretchar och masserar :)

2010-02-06 @ 06:46:05
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Stina

SV: Tack ! Det är det många inte fattar att det är handen som gör att bettet blir dåligt och inte själva bettet. Jag menar om bettet nu är ''farligt'' varför rider då världsstjärnor med pessoa och jätte skarpa bett ? :P

2010-02-06 @ 12:14:43
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0