Inte utan mina chaps

Eftersom jag hatar långkalsonger, har dom aldrig om det är över -10, så har dessa varit oumbärliga för mig i vinter (och några vintrar innan dess med) - långa chaps i nappa!

(bild lånad från Hööks, hade ingen på mina men de är likadana fast skitiger nu =P)
Det är helt fantastiska, och även semi-vattentäta. Det är inte fodrade, men de skyddar för vinddraget när man rider och det är den jag tycker blir värst på vintern! På Hööks hittar man dom för 1199:- och de är helt klart värda det! Jag måste laga en lite söm vid dragkedjan på mina nu, men själva nappan är det inga fel på! Dessutom är dom bra vid tävlingar då jag kan dra dom över ridbyxorna och stövlarna (om kallt/dåligt väder när man rider fram) och de skyddar de vita ridbyxorna lite oxå :)


Kommentarer
Postat av: Elin

SV: Ok det låter ju bra. Ger också min häst bla havre och hösilage :)



Har aldrig använt shaps skulle kanske prova det tycker också det är obekvämt med långkalsonger! :)

2010-02-16 @ 20:56:26
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: fridan

hehe vad häftigt med luggen, tänk vad ett miljöombyte kan göra för underverk !! :)



har faktiskt aldrig haft chaps.. blir underställ oftast för mig!

2010-02-17 @ 23:24:09
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0