Fynd!

Kände mig tvungen att skapa kategorin "utrustning", eftersom jag har fyndat idag! Följande fick följa med mig hem:

Följande snygga schabrak hittade jag på Granngården, ett hopp/allround och ett dressyr (köpte det till mamma) för fantastiska 129:- st!!! De är ljusbeigebruna med en brun och guld flätad passpoal. Fanns även i marin med röd och gul passpoal, men bara i dressyrmodellen då :/

Sporrar från "the Mark Todd Collection", som är lite mjukt taggiga på insidan, det är alltså ingen pigg. Har en gammal kompis som hade dessa på sin häst och hon sa att de funkade bra, så jag tänkte prova och utvärdera på P. 149:- på Sporren. Köpte även ett par nya sporrremmar till för 49:-.
Köpte ett par till tyglar från Globus, även dessa från Sporren, för 179:-. Det är sådana här "supergrip" tyglar (gummi invänvt typ), fast med kortare avstånd mellan "plupparna", tror det är 7 cm eller ngt sånt. Dessa är ett bra komplement till andra tyglar som har kortare avstånd mellan "plupparna", fast billigare. Dessutom har jag bara sett andra modeller i vävribb, har ett par sådana från GlenGorden, de är 5 cm mellan "plupparna" och smala - skitsköna men kostar ca 500 kr...

Har även fått mina magtäcken och benskydd från TAhorseware, ska ta kort på de senare idag och prova benskydden på P (de ser liiiiite små ut, men hoppas hoppas!!) - för nu måste jag byta om och åka till tandläkaren, hua!

Kommentarer
Postat av: fridan

kul när man kan fynda juu :)

jaa man önskar hästarna kunde prata ibland :)

nu står vi i ett privatstall 200m från en anläggning :) kalle trivs kanon där :)

2010-02-15 @ 15:20:02
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0