Dressyr

I går då, då åkte vi iväg till Brantshammar och red lite dressyr för mig själv i ridhuset (okej, ensam var jag inte, Annettes dotter hoppade sina ponnyer). Han kändes fin, ev lite loj men han har ju gått en del de senaste dagarna, eller så var det bara jag som inte är van att rida "långsamt". Iaf, han fick gå i det tempot, nyttigt för mig att inte stressa på honom oxå! Red lite öppna - förvänd sluta (dvs hålla kvar riktningen i öppna men ställa utåt) - öppna, vilket gick bra, även en del skänkelvikninger och sedan lätta i innehanden och ställa om till en öppna. I galoppen fokuserade jag bara på tempoväxlningar, red 8 fram 8 tillbaka, 4 fram 4 tillbaka osv. och det gick bra tycker jag nog. Gjorde en del (typ 3,4 i varjve varv) fattningar från bakdelsvändning - kort galopp - avsaktning in i bakdelsvändning. Jag lät honom mjukas upp ganska så länge oxå i alla gångarter, när jag galopperar fram gör jag mkt byten för att han ska komma igång och rider i lätt sits ibörjan. I traven brukar han få trava fram på lång tygel först och jogga igång innan jag kortar den, gör sedan mkt avsaktningar och igångsättningar för att aktivera bakbenen.
Emil fick vila igår.

Idag har släppte jag som sagt ut hästarna, sedan har jag jobbat så både P och Emil har fått vila idag. Imorgon ska jag nog tömköra P och rida Emil, sedan blir det dressyrträning på tis för Anna Axelson, och hoppning på ons för Annette :)

Jo, jag fick jordens finaste bukett med blommor skickat till mig idag av min underbara pojkvän! <3 Massa fina rosor och nejlikor :D Han är ju för go den där pöjken!! Han ska få ngt fint när jag åker upp till honom snart, förmodligen på fre (det är ju Roffe-träning på torsdag!)

Nu - sova. Imorgon - Gymma, skolan, sedan plågas i tandläkarstolen på em, hua!


Kommentarer
Postat av: fridan

hehe mjaa. men vill inte cykla på den vägen för folk kör rent ut sagt som idioter på den vägen :( det är ju stor landsväg (som dessutom går upp och ner och upp och ner). får väl se om man provar på att cykla till sommaren :D tar iaf 15 min o köra :)



hur ofta tränar du hopp resp. dressyr? :)

2010-02-15 @ 08:57:21
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0