Detta jäkla väder!

Nu har tre träningar på två dagar blivit inställda pga vädret. Hoppningen för Annette blev flyttat till kl 12, och när vi kom till stallet vid 11 fick jag gå de sista 500 metrarna, att köra upp gick bara inte, så att åka och träna vara bara att ge upp. Vädret blev ju inte bättre, så jag åkte inte ut till lilla lundby på kvällen sen. Och idag blev första Rolf Byström träningen inställd oxå. Typiskt.

Men -
Igår red jag Emil på vägen, lade in lite galopp oxå, mest fattningar. Han har mkt svårt att fatta höger galopp, byter antingen till vänster eller fattar vänster. Men annars gick det bra tros busvädret. P red jag fram på vägen, sen ställde jag upp ett litet block på banan som jag hoppade lite över. Gick bra, men han var pigg. I vä varm så la han sig så mkt innåt och blev bara kortare och kortare i galoppen när jag hoppade på volt. Men jag kom på ngt som Anna sa till mig i somras - att jag ska tänka högersluta i vänstervarvet, och tadaaaa - det funkade. Efter att ha överdrivit första gången, kunde jag minska högerställningen lite hela tiden, och tillslut gick det riktigt bra, han hoppade "rakt" i vänstervarvet och det gick riktigt bra.

Dock var det intressant att få ut Emil och P (och även G idag) på vägen, eftersom det
1) rör sig läskiga fåglar i buskagen som äter hästar
2) det fanns en sopptunna med en blå påse på som äter hästar (därav spår ut på åker, och jag brakade rätt in i en snövall med en panikslagen P)
3) snövallar äter hästar
4) Gårdsskylten äter hästar

Idag red jag ut på G och klättrade lite först, honv ar lite spänd och så, men det släppte lite efter ett tag. Red henne sedan på banan ett tag och trampade upp två volter. Hon var riktigt fin när hon slappande av och gjorde ett superduper byte till vä - i princip rakt fram samt att jag kände hur hon "hoppade upp" i bytet och inte kastade sig framåt!!!! Min G <3!!!!!
P fick en massage och mys dag - han verkar vara spänd i vä sida bakom örat, det luktar Mona snart tror jag. Men annars tror jag han tyckte det var skönt. Han började iaf att tugga och gäspa ganska så snart, så de bådade ju gott :) Sötmulen ville gosa sen när jag var klar, han la upp nosen mot min armhåla och mös lite!
Emil fick vila.

Åkte ut till lilla lundby sen iaf, eftersom jag hade lovat att rida Pondus idag. Honom hoppade jag i ridhuset, hakade på Annica och Emelie när de hoppade, så vi gjorde onsdagens övning. pondus var fin, han var lite "rak" i början, men kom igång när vi hoppade, han var iaf framåt och det är det viktigaste!
Hoppade sedan upp lite på Triumf och tok några skutt på honom med, och han kändes mkt fin! Lägger upp en skiss på övningen vi gjorde.

Åkte förbi Plantagen på vägen hem och köpte lite ljusstakar och ljus till Erik som han ska ha i sitt rum i Umeå Svarta ljusstaker med ovala ljus i, tror stakarna gick på 99:-/st och ljusen på 25:-/st. Ska kolla om det finns i fler storlekar - tyckte dom var sjukt snygga! Kanske ska inhandla några till mig med? hehe
 Doft ljus "Energy", ska lukta havsstrand, men det vette fasen ;) Gott luktar de iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0