Dagens ridning

Idag skrittade jag ut på P med mor på G, vi skrittade genom Viby, där det även bli en travbit, och sedan tog vi skogen hem. Imorgon blir det ridhuset för Ps del. Emil och jag körde på vägen, mkt avsaktningar trav-skritt-trav samt galoppfattningar, vilket han tyckte var jobbigt. Vi var tvungan att stanna för en bil genom halva passet, och sedan skulle han helt plötsligt bara gå hem och inte åt det håll jag ville. Detta resulterade sedan i ett litet broddtramp precis vid kronranden och litet ner på hoven på vä bak, inget djupt men en rispa. Stretchade Emil rejält efteråt. Han har lagt på sig lite nu, men det känns som om det är en bra bit kvar. Red honom på ett 2-delat pelham med delta idag, och det funkade bra. Om det känns som om han orkar en liten hoppträning på ons (lite framridning och ngra skutt bara) så ska jag nog köra på det. Imorgon ska Emil bara skrittas, ska ta det 2-delade med kopparrullar och D-ringar då.

Hittade inget (!) på sthlms ridsport idag, men men det kommer fler gånger ;) Har sett jooooooooordens snyggaste martingal med förbygel från Schockemöhle som bara att att dö för. OM jag någonsin har en häst där en martingal med förbygel behövs ska jag lätt lägga ut de 1600 riksdalerna som det krävdes för denna! Sheisses vad den var snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0