Blåsenhus

Invigde gymmet på Blåsenhus idag som sagt, snyggt, fräscht, nytt. Gymmet var betydligt mindre än på Stallet, men kändes ändå rymligare (kan bero på större fönster, och färre maskiner). Bra med en stor vägg med fria vikter samt stor yta för stretching. Mindre bra med löpbanden vända från fönstrena och mot speglarna oc frilyftsväggen, jag hade gärna tittat ut medan jag sprungit. Dock var det cool att man på vissa kunde koppla in sin iPod, samt välja "bakgrund", hehe!

Iaf, följande saker gjordes:
Uppvärmning
Löpbandet, 20 min, dryga 3 km.
Gym
Axel och bröst press, 3x12 med 21,5 kg
200 situps på pilatesbollen
Rygglyft 3x12 med 5 kg vikt
MASSA BENBÖJ!!! -->
gjorde först med skivstång i ställningen - 1x10 med 20 kg, 1x10 med 25 kg, 1x10 med 30 kg
med "fri skivstång" testade jag för första gången, började med bara stången för att få in balans, lade sedan på 5 kg, sedan 10 kg, (körde 10 reppar på varje), sedan gjorde jag 3x10 med 20 kg på, vilket kändes mkt bra så där kan jag nog börja nästa gång! Gjorde även benböj med en pilatesboll mellan ryggen och väggen och 10 kg medicinboll som jag höll framför mig i händerna. Tog sedan ngn minut x2 i plankan oxå (gah, den är INTE att leka med....)
Ska slänga in lite knäböj oxå (måste måste måste).

Red Emil idag, först skrittade vi ut i skogen en sväng med G och mor, han kändes fin men han började fjanta när vi gick hem och dumma sig (slå mot skänkeln osv, tror han kan ha lite träningsvärk från igår), men jag kunde inte låta honom vinna så vi gick in på banan så gjorde vi galoppfattningar och avsaktningar!! Gick faktiskt bättre i hö varv, men med tanke på att han kändes stel i hö bak (vilket speglade sig i att han hängde i vä tygel) så var det inte så konstigt att vä fattnignarna gick sämre, han höll på att börja bocka och studsa, men gav sig tillslut - och såg då ut som en frostig sjöhäst ;) Men men, så går det när man stökar! Imorgon får han vila iaf och på ons med för då hinner jag inte.
P vilade idag, borstade honom lite och gosade en stund, mys!

Ska försöka komma ihåg att lägga upp bilderna på min vardgasutrustning och så oxå, men måste smörja lite först hehe ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: Nej den stretchövningen har jag faktiskt inte prövat, men kanske ska börja med den också. han sitter lite fast i bogarna så den kan nog vara bra då :)

2010-02-08 @ 22:19:53
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

Fin blogg! Dina hästar på headern? :D

2010-02-08 @ 22:39:15
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Elin

SV: Ok, tack för tipset! då ska jag prova den idag. :)

2010-02-09 @ 08:45:32
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Okej, jättefina allihopa :) okej tråkigt när man måste ta bort hästar, speciellt om dom är dom bästa!



Haha ja det ska bli väldans intressant att se dom bommarna xD

2010-02-09 @ 18:15:48
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0