Sigtuna Julmarknad

Inte så mycket intressant hur hästsynpunkt idag, skrittade ut på P med T och hans ägare, medan mor tömkörde R. That's it ungefär.

Tidigare på dagen var jag och mamma nere på Sigtuna Julmarknad, med målet salamikorvar. Dock kom vi hemsläpande med, förutom 3 salamikorvar;
en varmrökt lax
rökt älg och renstek (renen var suverän!)
En stor mörkbrun fårskinnspläd till soffan i vardagsrummet
Ljus till farmor
Hovslagarfika + godis till hans barn
2 kg hjortronsylt (till pappsen) och 2 burkar havtornsylt
och såklart de obligatoriska brända mandlarna.
Allt detta tog oss 40 min, och då hade våra fingrar och fötter frusit sönder. Lider med de försäljare som står där hela dagen hua! men mycket gott finns det allt, blev en hel lunch bara av att smaka på alla saker, hehe ;)

Imorgon blir det jobb 8-16, sen ska jag ut och ta tag i Ps vinterlurv! Kanske ska ta en före och efterbild och lägga upp här, för han skiftar färg ngt enormt! Från gulbrun till musblack, riktigt häftigt och snyggt är det! Kanske ska ta en ponny med i stallet, om ägaren hinner ut. Klipper aldrig andras hästar ensam första gången, av säkerhet.

Nu ska jag fortsätta att kolla på Willy Wonkas Chocolate factory, ungefär så mycket orkar jag tänka idag. Har varit skönt att vara ledig i 2 dagar, men lite förslappad blir man allt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0