Mini-planering

I helgen blev det lugnt för hästarna, red ut med T och hans ägare i lördags i parken, R fick ta det lite lugnt dock. I söndags vilade mina men igår så tömkörde jag P lite grann mer ordentligt - han såg superfin ut! Red även R en kortis på banan, barbacka, och han kändes oxå superfin! slappnade av fint och frustade efter bara ngt varv i galopp. Tänkte kanske försöka så mycket som möjligt barbacka eller på töm/lina nu tills vi vet hur sadel verkligen sitter. EFtersom jag tyckte att han slappnade av fortfare utan sadel, så kanske det är den som orsakar lite spänningar i början? Han gick framåt på en gång och tjurade ingenting.

Idag ska jag försöka ta mig en premiär tur på P, sen är det T som ska iväg för Anna och trimmas lite. Han såg super fin ut i lördags då jag visade hans ägare lite hur vi hade tränat tisdagen innan (det var hon som red nu), och han lossnade riktigt fint och stretchade hela överlinjen. Nu måste vi ha lite mer muskelarbete på honom så han kommer igång ordentligt! Det andra har han redan, vilket märks för att ut och galoppera i snön á la kondis är inga problem, men 5 min muskeljobb och han blir rejält trött.
Rs ägare kommer ut och rider honom idag.

Imorgon blir det massage för hästarna, T och R är planerade och hon hinner båda. Sen ska jag försöka ta mig till ridhuset med P och R någondag och rida på lite bättre underlag eftersom vi inte har hunnit sätta på snösulor på varken P eller R... R ska iofs skos på fre men ändå - de får ju styltor på en gång! Ffa P som har ringskor fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0