Mera snö!

Idag var det tungt, i snön alltså. Att rida var inte lika tungt ;) Men hästarna fick jobba på bra i snöyran, så det blev korta pass med mkt pauser så de inte överanstränger sig.

R tog jag ner till parken och travade och galopperade runt lite smått där, hittade ett perfekt omkullfallet träd som vi skuttade lite över - dom kom fältävlanshästen i honom fram och han gasade hej vilt! Riktigt roligt faktiskt. Jag som alltid tyckte fälttävlan varit en vedervärdig farlig sport har nästan kommit i Grönt Kort tankar ang det, iaf om man sitter på en sån som R! Skulle nog inte vilja tävla, eller nej- det vill jag inte, i det men ett grönt kort kanske man kan skrapa ihop. Eller iaf en mindre terräng träning.
T fick ett rejält muskelpass. Gjorde just galoppfattningar i uppförsbacke vilket han tyckte var vääldigt jobbigt. Trött, men nöjd tror jag för han busade på i hagen efteråt.
P tömkördes, har blivit bra med lite varannann dag nu tror jag. Hur som haver var han fin! Kom ner och sträckte fram nosen riktigt bra! I vänstervarv får man alltid börja på volten för att få ner honom, medan i höger så är det rakt fram längsspåret. Dessutom är han mkt bättre på att gå rakt "rakt" fram, och inte svänga in med rumpa eller börja gå i en spontan-öppna när han går längst spåret.

Imorgon blir det nog R som tömkörs och P som får gå ut och springa bort lite energi, för de har han gott utav!

Så här såg P ut idag när vi kom in! Lyckades tajma snöfallet precis där, duktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0